Az utóbbi hónapokban a RIM láthatóan komoly erőfeszítéseket tett megtépázott hírnevének visszaállítására, ám amint a készülékkínálatukat végre sikerült modernizálniuk, friss gondok ütötték fel a fejüket. Egész pontosan a cég korábban szinte bombabiztosan üzemelő szolgáltatásaival akadnak újabban problémák, méghozzá egyre sűrűbben.

A legutóbbi incidens tegnap történt, a vállalat európai, afrikai, ázsiai, és közel-keleti ügyfeleinek egy jókora része nem volt képes elérni az elektronikus levelezését, és a Messenger szolgáltatást. A RIM tájékoztatása szerint mostanra sikerült elhárítani a problémát, a körülbelül 20 órás kiesés oka egyrészt néhány hálózati eszköz meghibásodására, másrészt a helyzetet kezelni nem képes terheléselosztó rendszer inkompetenciájára vezethető vissza.
A gyártónak határozottan rosszkor jött az újabb malőr, hiszen a szolgáltatások adják a Blackberry mobilok savát-borsát, nélkülük a cég készülékei elvesztik az igazi vonzerejüket. A korábban lojális ügyfelek a rendszeres hibák miatt előbb-utóbb el fogják veszíteni a türelmüket, nem bíznak majd többé a RIM-ben, és elkezdenek alternatív megoldások után kutatni - például közelebbről is szemügyre veszik az új iPhone-t.