A MasterCard nem ment el szó nélkül a sajtóban megjelent hírek mellett, miszerint fő vetélytársa, a Visa a magyarországi piac elhagyását fontolgatja. Hemberger András, a MasterCard Europe igazgatója kiemelte, hogy a MasterCard fő feladata mindig is az volt, hogy jobb alternatívát kínáljon ügyfeleinek a társadalom számára költséges, a fogyasztók számára pedig nehézkes készpénzfizetéssel szemben. A MasterCard küldetése továbbra is az, hogy egy intelligensebb és biztonságosabb fizetési mód elterjesztésével harcoljon a készpénz ellen.
A MasterCard hazánkban népszerűségnek örvend a fogyasztók, kereskedők és a bankok körében is, ezt főleg annak köszönheti, hogy az elmúlt évtizedben a pénzintézetekkel együttműködve, folyamatosan vezette be Magyarországon is a legújabb elektronikus fizetési termékeket. A kártyatársaság jelentős szerepet vállalt a biztonságosabb EMV chipkártyák bevezetésében, 2009-ben aztán elindította érintésnélküli kártyaprogramját, a PayPass-t, majd nem sokkal később startolt a MasterCard Mobile fizetési alkalmazás.