Ezen a héten sem feledkeztünk meg néhány érdekes, ingyen játszható androidos játék összeírásáról. A múlt heti cikkünk itt olvasható, nézzük mivel fecséreljük az időnket ezen a héten!
Brickies
Egy igazi klasszikus, újragondolt játékmechnikával. A Brickies-ben a pattogó labdánkkal meg kell semmisítenünk a játéktéren lévő blokkokat, a labda röppályáját a kijelző alsó és felső részén lévő, oldalirányba csúsztatható platformokkal tudjuk befolyásolni. A játékban az a csavar, hogy ha nem találjuk el a labdánkat a platformmal, akkor nem kell újrakezdenünk a pályát, ehelyett csak a következő érintésig deaktiválódik a labda. Az egyetlen megkötést az idő jelenti, a pályán lévő blokkok megsemmisítésére véges mennyiségű idő áll rendelkezésre. A Play Store szerint a játékban vannak in-app vásárlások, de a tesztelés során mi sem reklámokat, sem pedig pénzköltési lehetőségeket nem láttunk.
Angry Birds Fight
Újabb taggal bővült az Angry Birds játékok nehezen számon tartható tábora, pontosabban az Angry Birds témát használóké. A Rovio helyett a japán Kiteretsu által fejlesztett cím kizárólag multiplayer (leszámítva az egyjátékos bossharcokat), a célunk a madarunk felturbózása után legyőzni az ellenfelünk madarát. Nem valamiféle klasszikus harcrendszerre kell gondolni: a madarainknak a szintjüktől és felszerelésüktől függően alapvető statisztikái és képességei vannak, egy meccset elindítva match-3 mechanikával fel kell turbóznunk ezeket a statisztikákat. Végül a legjobbakat remélve végignézhetjük magát a harcot.
Az Angry Birds Fight azon nagyon kevés játékok egyike, amelyek képesek voltak szélsőségesen vegyes érzelmeket kiváltani belőlünk. Ennek sejthetően a mikrotranzakciós monetizáció az oka. A játék alapvetően free-to-play, azonban mesterségesen le lett limitálva az egyhuzamban játszható meccsek száma, így ha nem szeretnénk játékban megszerezhető és megvásárolható gyémántokat kiadni a kezeink közül, akkor meg kell várnunk, mire magától visszatöltődik a játéklehetőség. Multiban összesen hat ilyen visszatöltődő „slot” van: ha játszunk egy meccset, akkor öt marad, a hatodik pedig elkezd visszatöltődni. Tíz percet kell várni egy slot visszatöltésére. Az egyjátékos bossharcok ugyanígy limitálva lettek: ezek sokkal ritkábbak, így csak három slot áll rendelkezésre, az egyenkénti visszatöltődési idő viszont 30 perc.
Valójában ez csak a kisebbik probléma, a másik érdekes megoldást a játékbeli tárgyak megszerezhetősége jelenti. Közvetlenül nem lehet megvásárolni a madarak statisztikáit befolyásoló tárgyakat, helyette 5 darab játékbeli gyémántért igényelhetünk egy véletlenszerűen dobott tárgyat. Nincsen választási lehetőségünk, hogy mit vásárolunk meg. Ez a mechanika ugyan csökkenti a pay-to-win esélyét, de egy feneketlen pénzkútról van szó. A gyémántok a sima játék során lassú tempóban szerezhetőek meg, így adja magát, hogy vásároljunk belőlük. Természetesen a gyémántok többféle mennyiségben is beszerezhetőek, cikkünk írásakor épp le voltak árazva. Az 5 darabos csomag 19 százalékos engedménnyel 1585 forintba került, míg a legnagyobb 140 darabos csomag 46 százalékos leárazással 29 799 forintot (!) kóstált. Ez azért még a Roviótól is döbbenetes, pedig a játékosok folyamatosan, arcátlan fejési kísérletei mostanra megszokottá váltak a finn vállalattól.
Felmerül a kérdés, hogy mindezek után mégis mit keres az Angry Birds Fight a hét legjobb mobilos játékai közt? Itt jön a képbe a fentebb emlegetett szélsőséges érzelemkeltés. Akik belátják, hogy egy óránként maximum 15 perces menetekben játszható mobilcímről van szó, azok valószínűleg nagyon jól fognak szórakozni vele, méghozzá egy fillér valódi pénz elköltése nélkül, számukra ajánljuk a játék kipróbálását.
Akiknek viszont nem tetszik mindez, azok ne fecséreljék az idejüket rá, hiszen vagy nem fogják élvezni, vagy egy feneketlen kútba kezdenek majd pénzt dobálni: nekik semmiképp sem ajánljuk, kerüljék el széles ívben. Univerzálisan csak a játékdizájn iránt komolyan érdeklődőknek tudjuk javasolni a kipróbálását, ugyanis nagyon érdekes analízist lehet írni a játékrendszereinek összefüggéseiről.
Triple Jump
Nincs androidos játékajánló valamiféle endless runner nélkül. A Triple Jump egy minimalista grafikával rendelkező, esztétikus darab. A játékmenet nagyon egyszerű, a labdánkkal csak ki kell kerülnünk az akadályokat, persze a gyakorlatban ez nem ilyen egyszerű. A labdát a kijelző megérintésével tudjuk pattogtatni, ezt a játék nevéből sejthetően földet érésenként három alkalommal tehetjük meg. Egyetlen in-app vásárlás van benne, amellyel 653 forint ellenében örökre megszabadulhatunk a reklámoktól.
A játékok teszteléséhez az Ascend Mate 7 készüléket használtuk, amit a Huawei biztosított a szerkesztőség számára.