Hagyományunkat ápolva ezen a héten is összeszedtünk (jelen esetben szó szerint) egy pár figyelemre méltó androidos játékot. Merítésünk a szokásos módon free-to-play címekből áll, azonban az üzleti modelljük senkit se tántorítson el a kipróbálásuktól, természetesen fair play alapján is szűrjük a felhozatalt.
Skullduggery!
A mindig népszerű „hajítsd a megfelelő ívben” típusú játékok egyik legújabb, jeles képviselője. A Skullduggery! elsőre is feltűnő érdekességét a morbidsága adja, ugyanis egy koponyával kell abszolválnunk az előttünk tornyosuló kihívásokat, a röppálya kiválasztásakor a hősünk agya kinyúlik a koponyából. Ettől függetlenül egyáltalán nem véres játékról van szó, a grafika igényesen kidolgozott, rajzfilmes jellegű.
A koponyánkkal alapvetően érméket és hasonló tárgyakat kell begyűjtenünk. A játékmechnika érdekessége, hogy a koponya röppályáját repülés közben is meg tudjuk változtatni, ráadásul bármilyen irányba vezethetjük, a fizika törvényei ilyen szempontból cseppet sem érdeklik a hősünket. Ez jelentősen eltér az Angry Birds és hasonló játékokban megszokottól, hiszen azokban körökre osztott jellegű a játékmenet. A dinamikusabb játékmenet természetesen új játékelemeket is lehetővé tett, például megpihentethetjük a koponyánkat különféle a falakra aggatott tartókban, továbbá powerupok is találhatóak a pályákon. A mágnesekkel például magunkhoz vonzhatjuk a közelünkben lévő pénzérméket, nem kell eltalálnunk őket a begyűjtésükhöz. Gyorsan konkrét ellenségekkel – például csontvázakkal, telepített ágyúszerűségekkel – is találkozni fogunk a pályákon.
A Skullduggery! egyetlen in-app vásárlással rendelkezik, 1772 forintos tételről van szó. Ezzel örökre megszabadulunk a reklámoktól, feloldhatunk néhány koponyát, továbbá egy új játékmódot.
Corridor Z
Endless runner, egészen látványos grafikával, továbbá játékmenetbeli csavarokkal. A nem feltétlenül Oscar-díjat érő történet szerint egy középiskolában vagyunk, ahol egyik pillanatról a másikra – sosem találnátok ki a címből – mindenki zombivá vált. Kivéve persze a játék három hősét, akik osztályteremtől osztályteremig futva próbálnak épségben kijutni az épületből.
A hasonló játékoktól eltérően a Corridor Z-ben az emberünk a kamerával szembe fut. A zombik gyorsabbak nálunk, így a lelassításukhoz a folyósok falai mentén elhelyezett limlomot, továbbá a plafonról lelógó szellőző darabjait kell futás közben eléjük szórnunk (úgy tűnik az iskolában már a zombik megjelenése előtt történt valamiféle apokalipszis). További érdekesség, hogy a futásunk akkor lesz „sikeres”, ha teljesítjük a kitűzött célunkat, például négyszer limlomot szórunk a zombik elé. Nem az a lényeg, hogy sikeresen eljussunk egyik pontból a másikba.
A Corridor Z-ben különféle fegyvereket is használhatunk. A futás kezdete előtt fel tudjuk vértezni az emberünket a már feloldott eszközökkel, ha pedig résen vagyunk, akkor a folyosó padlóján véletlenszerűen heverő csúzlikat is felkaphatunk. A felszerelés játékbeli pénzbe (fejadagba) kerül, erre több módon tehetünk szert: küldetések és célok teljesítésével, reklámok megtekintésével, és persze régimódi vásárlással. Futás közben is felmarkolhatunk egy kis aprót, de az egy tejeskávéra sem lesz elég.
A játékok teszteléséhez az Ascend Mate 7 készüléket használtuk, amit a Huawei biztosított a szerkesztőség számára.