A Xiaomi úgy döntött, ideje lecserélni az internetes értékesítési stratégiáját, mert a riválisok a nyakára nőttek.
Éppen ezért a kínai gyártó a hazájában 300 új üzletet nyit a közeljövőben. Mindez meglepő, hiszen eddig kizárólag gyors online eladásokkal dolgoztak. A hat éves vállalat számára ez eddig nagy sikert hozott, de mostanra sok rivális követte ezt a lehetőséget, illetve a fogyasztók általában a drágább termékeket keresik.
Miközben tavaly több mint 70 millió Xiaomi készüléket szállítottak le, addig a gyártó 80 - 100 milliót tervezett eladni. A kínai piaci részesedése 14 százalékkal nőtt, 14,9 százalékra - a Huawei viszont 52 százalékot javított, és már 14,3 százalékon áll. Ennyi van az Apple-nek is.
A Xiaomi a változtatásokkal a gazdagabb ügyfeleket akarja vonzani, mondják az elemzők. Éppen ez a réteg az, amely Kínában a nagy hajtóerőt jelenti ma - és a csúcskategóriás készülékek piaca 45 százalékot nőtt tavaly, miközben a teljes szektor csak 2-t. Mivel a Xiaomi eddig az olcsó készülékekre alapozott, ezért a váltás elkerülhetetlen.
A Xiaomi így az új kínai igényekre igazítja a kínálatát, ami a felsőkategóriát jelenti. Ezt jelzi a gyártó eddigi legdrágább készüléke, a Mi Note Pro és az új, Snapdragon 820-szal dolgozó Mi 5 is.