Hirdetés

A BitCoin mentené meg a mobilos játékokat?



|

Az Icoplay szerint jó ötlet lehet okostelefonokkal virtuális pénzt bányászni.

Hirdetés

Ősidők óta komoly problémát jelent a játékkiadók számára az illegális szoftverhasználat, hiszen különösen manapság egy AAA-s alkalmazás elkészítése a rendkívül magas minőségi követelményeknek köszönhetően egy vagyonba kerül. Ugyan a digitális terjesztés általánossá válásával és olcsó fejlesztői eszközök bővülésével a független (divatosan szólva indie) fejlesztők is képessé váltak számítógépeken és „komoly” játékkonzolokon labdába rúgni, ám erőforrások hiányában inkább a mobilos címekre fókuszálnak.

Hirdetés


Sajnos a nagy kiadókhoz hasonlóan a független fejlesztők is szenvednek a warezolástól: a játékaik hiába kerülnek tipikusan pár száz forintba, a játékosok jelentős része egyszerűen nem hajlandó fizetni. Ugyan a telefonos warezolás javát az androidosok számlájára szokás írni, ám a jelek szerint Apple iOS-en sem ismeretlen a jelenség, sőt: a Playito nevű játékfejlesztő tavaly októberi statisztikái alapján a DeathMetal HD nevű játékukat mindkét platformon a játékosok olyan 98 százaléka használta fizetés nélkül. Az akkori adatok alapján összesen 480 példányt sikerült értékesíteni a címből, a warezolók száma pedig – az offline módban játszók nélkül – meghaladta a 151 ezret. Az alkalmazás jelenleg 290 forintba kerül a Play Store-ban.


A fejlesztők egyszerűen nem tudnak mit kezdeni a helyzettel, azonban valamiből nekik is meg kell élniük, így választás elé kerültek: vagy feladják az ambícióikat és elmennek hajtani valahova a mókuskereket, vagy a reklámmal támogatott ingyenes formátummal próbálkoznak, vagy esetleg hirdetések helyett / mellett mikrotranzakciós modellt vezetnek be. Utóbbi két lehetőség nem túlságosan vonzó, hiszen erősen rombolhatják a játékélményt, a mikrotranzakciók ráadásul még manipulatívak is.


Az Icoplay névre hallgató vállalat meglepő módon kívánja megoldani a problémát, ugyanis állításuk szerint már végső tesztelés alatt áll az Icominer nevű beépülőmoduljuk. A rendkívül népszerű Unity játékmotorhoz készített modullal a telefonok és táblagépek grafikus alrendszerét BitCoinok bányászatára lehet használni.


A vállalat szerint a hamarosan 80 dollárért piacra kerülő komponens gyorsan beépíthető magába a játékmotorba, gyakorlatilag fejlesztői oldalról alig igényel erőfeszítést a használata. Fontos megemlíteni, hogy a futásakor megjelenik egy apró ikon a kijelzőn, így a játékosok képesek lesznek beazonosítani a bővítményt használó címeket, sőt: a fejlesztőknek kötelező lesz kikapcsolhatóvá tenniük a bányászatot.


A modul gyakran ismételt kérdések részében a vállalat gyorsan leszögezi, hogy a plugin használatából senki sem fog meggazdagodni, hiszen manapság a BitCoin blokkok bányászásához hihetetlen mennyiségű számítási kapacitásra van szükség, a virtuális fizetőeszköz rendszere a komplexitás növelésével szabályozza az „érmék” előállításának sebességét. A helyzet szemléltetésére jó példa, hogy a komoly BitCoin-bányászok tipikusan multi-GPU-s asztali számítógépeket használnak a pénz előállításához.


Az elképzelés önmagában érdekes, azonban remek kérdés, hogy a modul milyen hatással lesz a játékok renderelési sebességére, továbbá az okostelefonok és táblagépek amúgy sem rózsás akkus üzemidejére; az Icominer jó eséllyel csak egy érdekes kísérletként vonul majd be a történelemkönyvekbe.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.