Sokan ismerik és használják az Office programcsomagot, de a legtöbb felhasználó nem tudja kiaknázni annak képességeit. Nem elég csak a hatalmas függvény és adatvizualizáló eszköztárral rendelkező Excelre gondolni, hiszen a legtöbben leragadnak a Word, a PowerPoint esetleg az Outlook és az imént említett táblázatkezelő négyesénél. Pedig az Office ökoszisztéma ennél jóval többet kínál, pláne ha a Microsoft 365 szolgáltatásáról van szó, ráadásul még utóbbinál is nagyobb eszköztár áll az üzleti felhasználók rendelkezésére.
A vállalati megoldásoknál ugyanis például a Delve, a Planner, vagy éppen a Yammer is elérhetővé válik. Alapvetően van közel fél tucatnyi olyan extra szolgáltatás, amelyet a lakossági Microsoft 365 felhasználók is bátran kipróbálhatnak; sőt javasoljuk is azok tesztelését, hiszen a kevesek által ismert megoldásokkal könnyedén kiválthatók más fizetős termékek (például űrlapkészítők). Sorozatunk első részében már bemutattuk, hogy miért érdemes kipróbálni a Flow, a Forms és a Sway szolgáltatását. A továbbiakban újabb három, kevesek által ismert terméket mutatunk be.
Publisher
Nem érthet mindenki az InDesign, vagy más kiadványszerkesztő programok kezeléséhez, és az is igaz, hogy a Word elsődlegesen nem plakátok, képeslapok és más nyomtatásra szánt kreatív termékek létrehozására lett kitalálva. Ezt a hatalmas hézagot próbálja betömni a Microsoft egyszerűen használható kiadványszerkesztő, amely főként grafikai, tördelési ismeretekkel nem rendelkező felhasználóknak készült.
A Publisher segítségével te is egyszerűen létrehozhatsz egy könyvborítót, meghívót, vagy éppen plakátot, sőt, a szoftver akár szólólapok készítésére is alkalmas. A termék elérhető PC-re, Mac-re telepíthető, valamint böngészőben futtatható formában is.
OneNote
Vannak, akik használják és kedvelik a Microsoft jegyzetelőjét és vannak, akik nem ismerik. Egyelőre a OneNote korántsem olyan népszerű, mint amit megérdemelne, pedig egy remek jegyzetelő szolgáltatásról van szó, amely több platformon elérhető, segítségével egy helyre lehet rendezni, minden munkánkkal és szabadidő szervezéssel kapcsolatos információkat és teendőket, ráadásul a megosztott jegyzetekkel akár egy céges tudásbázis, Wiki oldal is felépíthető OneNote-alapokon.
A hagyományos és modern, valamint webes applikációkét is elérhető szoftver rendelkezik hangrögzítővel, Outlook csatlakozóval, ráadásul a csatolt jegyzetek funkciójával úgy lehet vázlatot írni, hogy a program megjegyzi, éppen mely oldalakat, dokumentumokat látogattuk meg akkor éppen, vagy melyek voltak azok a szavak, amelyek éppen elhangoztak - amennyiben a hangrögzítés aktiválva van. Egy felhasználónak több jegyzete is lehet, és emiatt a OneNote jelenleg a legjobb cetli-helyettesítőnek számít, pláne, hogy minden változást automatikusan ment, és mindegyik visszakereshető.
To-Do
A redmondi szoftvercég teendőlistája mögött immár a teljes Wunderlist csapatot is megtalálhatjuk, 2020. május 6-án ugyanis véglegessé vált a szolgáltatás integrálása. A termékkel egy minimalista felületen egy helyen kezelhetjük a különféle listáinkat, teendőinket, úgy hogy az egyes feladatokhoz lépéseket (mérföldköveket) rendelhetünk, illetve egy helyen láthatjuk a fiókunkhoz rendelt feladatokat.
Utóbbiakat mind az Outlookből gyűjti át a To-Do, mint ahogy az ott megjelölt e-maileket is automatikusan teendőkké konvertálhatjuk a szolgáltatással. Emellett teendőlistákat is létrehozhatunk a termékkel, amelyek megoszthatók másokkal is, így akár egy családi bevásárlólistának, vagy egy céges projektfeladatnak is helyet adhatnak. A To-Do Windows 10, Android és iOS applikációval is rendelkezik. Érdemes kipróbálni!