A Canalys szerint egy viszonylag új helyi mobiltelefongyártó, a Xiaomi alaposan lekörözte az Apple-t Kínában. Az elemzőcég adatai szerint a cég öt százalékos részesedéssel rendelkezik az országban, és az idei év második negyedében több okostelefont adott el, mint a kaliforniai vállalat.
Nemrég mutatták be legújabb, alig 799 jüanba (130 dollár) kerülő készüléküket: a Red Rice várhatóan nagyon népszerű lesz a fiatalok és az új felhasználók körében.
A gyártó sikerének titka az, hogy olcsó, de mutatós és jó minőségű készülékeket gyártanak. A vállalat 2011-ben mutatta be az első okostelefonját, de máris nagy és lojális fogyasztói táborral dicsekedhet, a termékeit általában pillanatok alatt elkapkodják. Nem véletlen, hogy a Quartz által megkérdezett befektetők a tavalyi négymilliárd után idén júniusban már „legalább kilencmilliárd dollárra” taksálták a Xiaomi piaci értékét.
Mindez meglehetősen rossz hír az Apple számára. Annál is inkább, mivel a legutóbbi negyedben alaposan visszaestek a cég eladásai Kínában: a Hongkongot és Tajvant is magába foglaló régióban 43 százalékkal kevesebb iPhone-t értékesítettek, mint az előző három hónapban.