A Wall Street Journal értesülései szerint az Apple felvásárolta a Topsyt, amely egy, a Twittert vizsgáló elemzőcég. A vállalat a mikroblogon látható sémákra, kulcsszavakra specializálódva kutatja a világszintű twitteres kommunikációt, és szűri ki, hogy egy kifejezést hányszor tweetelünk, egy kampány mennyire jelentős, vagy például egy személy milyen mértékben képes befolyásolni egy témát.
A Topsy a napi teljes 500 millió tweetet vizsgálja, így minden bizonnyal tényleg jó rálátást képesek nyújtani a történésekre. Az Apple több fronton is hasznát veheti a vállalatnak. Egyesek szerint a Siri fejlődhet sokat, mások azt mondják, az iTunes áruháza tud majd jobb ajánlatokat kínálni.
Az Altimeter Group elemzője, Susan Etlinger úgy gondolja, az Apple így a jövőben teljes mértékben tisztában lehet vele, mire vágynak az emberek, és miről beszélgetnek. Az eMarketer szerint bármelyik cég ölni tudna, ha ehhez hasonló, valós idejű adatokat kaphatna a világ történéseiről.