Tavaly meglehetősen nagy botrányt kavart a felfedezés, miszerint a Google DoubleClick hirdetőrendszere 2011-2012 közt egy ideig képes volt követni a mobilos és „asztali” Safari webböngészőket használókat, köszönhetően egy a szoftverekben lévő biztonsági sérülékenység kihasználásának. A keresőcéget 37 amerikai állam perelte, a tegnap meghozott végleges bírósági döntés szerint összesen 17 millió dolláros bírságot kell kifizetnie a cégnek.
A Safarit használók követése rendkívül nehéz feladat, ugyanis az Apple alapértelmezetten letiltotta a harmadik felektől származó sütik elfogadását, így hiába van beágyazva a meglátogatott weboldalakba a DoubleClick kódja, az nem képes létrehozni a felhasználó azonosítására szolgáló egyéni sütit. Ezen lehetőséget manuálisan az összes népszerű böngészőben be lehet kapcsolni.

Az ügy érdekessége, hogy lényegében az összes felhasználókat követő hirdetőcég fű alatt és engedélykérés nélkül folytatja a tevékenységét, így ennyi erővel az összeset meg lehetne bírságolni a magánszféra megsértése miatt.
(Forrás: Cult of Mac)