A Distimo elemzőcég becslései szerint az Apple iOS-es alkalmazásboltjának top 200 appja nagyon sok bevételt hoz a fejlesztőinek: nagyjából napi 18 millió dollárt, tehát átlagosan 90 000-et. Ezzel szemben a Google Play Store éles ellentétet mutat, itt ez az érték "csak" napi 12 millió. Egy évvel korábban mindenesetre az Apple-nél ez az összeg 3 millióval, a Google-nél 8,5 millióval volt kevesebb.
A növekedésből úgy látszik, hogy a fejlesztők taktikája bevált. Az elmúlt időszakban egyre inkább mindenki az úgynevezett freemium modellre állt rá, amelynek keretében az appot ugyan ingyen adják, de ahhoz, hogy teljes értékű legyen vagy pedig igazán élvezhető, már pénzért kell in-app vásárlásokat eszközölni. Az amerikai App Store-ban januárban még az appok 77 százaléka volt ilyen, most pedig a 92 százalékuk nevezhető freemiumnak.
Az összesített bevételt (Apple és Google) vizsgálva kiderült, hogy míg júniusban a teljes árbevétel 70 százalékát az Apple vitte haza, addig novemberre az arány 63 - 37-re változott. Mint az a fekete pénteken is bebizonyosodott, az Apple felhasználói továbbra is jobban szeretnek költekezni - de egyre kevésbé maradnak le az androidosok.