A Kantar Worldpanel január és március közötti időszakot globálisan vizsgáló elemzése arra az eredményre jutott, hogy az Apple több régióban is bővíteni tudta a piacát, köszönhetően annak, hogy meglehetősen jól szerepel a felhasználók körében az iPhone 5S.
Az Apple piaci részesedése Japánban 57,6, Ausztráliában 33,1, Európában 19,2 százalékos, ami éves szinten 8,6, 2 és 0,1 százalékos növekedésnek felel meg. Amerikában eközben csökkenést regisztráltak, 43,7-ről 35,9 százalékra.
Az elemzők szerint az amerikai számok csalóka képet adnak, ugyanis a teljesen új iPhone-ok esetében a piac reakciója merőben eltérő. Az iPhone 6 ezúttal teljes mértékben új lehet, méghozzá tepsifon formátummal, laposabb külsővel, A8-as CPU-val és optikai képstabilizátorral.
Az Apple a nagy érdeklődés ellenére nem lehet boldog, egyes piacokon ugyanis az Android 70 százaléknál is nagyobb részesedéssel van jelen. A Windows Phone is komoly veszélyeket tartogat az almás platformra, Olaszországban például meg is előzi az iOS-t.