A Nielsen SoundScan a zenei eladásokat vizsgálja, míg a Nielsen BDS azt méri, mennyien streamelik a zenéket (illetve milyen mértékben). A statisztikák szerint a fizikai és a digitális eladások 14,9 százalékkal csökkentek az idei év első felében, a digitális albumok pedig 11,6 százalékkal fogytak kevesebb számban.
Miközben a csökkenést az iTunes sem úszta meg, a streaming egyre kedveltebb. Az on-demand médiatartalmak streamelése 42 százalékkal, a zenék streamelése 50,1 százalékkal emelkedett az idei első hat hónapban. Az eladások egyedül a bakelitlemezek esetében nőttek, ott viszont 40,4 százalékkal.
Az adatokban a nagy eltérést és a streamelésben a nagy ugrást mindenesetre azóta figyelhetjük meg, mióta az Apple megvette a Beats Music szolgáltatást. Ezzel egyébként külön egészítik ki a jövőben az iTunest és az iTunes Radiót, tehát a Beats Music önálló marad a felvásárlás ellenére is (ami egyébként összesen 3 milliárd dollárjába került az almás vállalatnak).