A Forbes minden évben összeállítja a világ legértékesebb márkáinak ranglétráját, aminek a tetejére zsinórban harmadik alkalommal az Apple került. A cupertinói cég egy év alatt 20 százalékkal lett értékesebb, és a neve mellett 104,3 milliárd dollár szerepel a táblázatban. Értékesebb lett a Google és a Samsung is, a 26 és az 53 százalékos plusz 47,3 és 29,5 milliárd dollárra volt elég a listán.
A Nokia és a Blackberry kevésbé kedvező pozícióknak örülhetnek, miután csúnyán alábecsülték az iPhone-t és az Androidot is. A két vállalat értéke 74 és 64 százalékkal csökkent az utóbbi három év alatt, ami a Nokiánál a 72. helyre volt elég, a BlackBerry pedig a listáról is lecsúszott.
A Forbes a listát több szempont alapján állítja össze, és többek között az árbevételeket és a részvények jövedelmezőségét is vizsgálja. A top 10-ben a tech cégek közül ott van a Microsoft, az IBM és az Intel is a Google és a Samsung mellett. Az egyéb vállalatok közül az első 10-be a Coca-Cola, a McDonald's, a General Electric és a Louis Vuitton fértek be.