Az IDC kiadta a legutóbbi elemzését a tabletpiaccal kapcsolatban. A 2013-as negyedik negyedévet vizsgáló számokból kiderült, hogy az Apple továbbra is messze a legnagyobb részét zsebeli be a piacnak: az eladások nagyjából harmadát teszik ki az iPadek.
Mivel az olcsó androidos eszközök elárasztották a piacot, az Apple részesedése az elmúlt két évben folyamatosan csökkent. A márka nélküli kínai táblák jelentősen átalakították az arányokat, ennek ellenére az Apple annyira népszerű volt tavaly karácsony táján, hogy a harmadik negyedéves 29,7 százaléknyi részesedésüket feltornázták 33,8-ra.
Míg 2012 végén 22,9 iPadet adtak el, addig 2013 végén 26 millió fogyott (arányokban ez mégis fordított értéket jelentett). Ez volt az eddigi legnagyobb rekordja az Apple-nek, az iparágban mégis átlagon aluli, csupán 13,5 százalékos növekedést produkáltak. Az IDC adatai a leszállított készülékeket vették alapul, így nem tudni, hogy vajon hányat vittek haza ténylegesen a vásárlók.
Fotó: iMore