Az Apple és a Samsung bírósági ügye alkalmából legutóbb azt tudtuk meg belsős dokumentumokból, hogy az Apple tavaly óta retteg az olcsó, de nagyképernyős Android-alapú eszközöktől, amelyek a piaci növekedés döntő részét jelentik. Most a másik oldalról az derült ki, hogy a Samsung már 2011-ben rettegett az Apple iPhone-jától, és 2012-re elsődleges célnak tűzte ki, hogy legyőzze az almás céget.
A Samsung 2011-ben elképesztően valósnak és sürgősnek ítélte meg az Apple-fenyegetést, és parancsba adta, hogy mindennek az Apple legyőzéséről kell szólnia. Miközben megjósolták, mi kerül az iPhone 5-be és hogyan teljesít a piacon, stratégiát dolgoztak ki a szerteágazó Galaxy márkanevekre és arra, hogy megértsék, az emberek miért vesznek Apple kütyüket.
Válaszlépésként a kínálatuk 80 százalékát a mobilszolgáltatók igényeihez igazították, ami exkluzív és/vagy olcsó, belépőszintű készülékeket jelentett. A kínálat csupán 20 százaléka maradt felsőkategóriás, mint a Galaxy S3 vagy a Galaxy Note 2. Állítólag milliárdokat költöttek arra is, hogy kifejezetten az Apple-t támadó reklámokat dobjanak be a médiába.