Az Apple ausztrál és új-zélandi, majd később amerikai és kanadai felhasználói az utóbbi egy hétben meglehetősen kellemetlen napokat vészeltek át. Rengeteg ember iPhone, iPad és Mac készülékein olyan üzenetek ugrottak fel, amelyek szerint az eszközeik zárolva lettek, és minden törölve lesz róluk, kivéve, ha befizetnek 100 dollárt egy Oleg Pliss nevezetű illető PayPal-fiókjába.
Az almás cég már a kezdetekkor igyekezett a segítségére lenni a pórul járt vásárlóinak, ugyanakkor már rögtön a történtek elején valószínűnek tűnt, hogy a hiba ezúttal nem az iCloudban van. Ami azt illeti, az Apple-nek azóta volt ideje alaposabban utánajárni a dolognak, és azt állapították meg, hogy az iCloudot egyáltalán nem sikerült feltörnie a támadónak.
A történtek a gondolatlan jelszóhasználatra vezethetőek vissza, a hacker ugyanis valahonnan olyan adatbázist szerzett magának, amiben a legtöbb jelszó többször is használva volt, egy-egy ember ugyanis egyforma kódokat adott meg a különböző fiókjaihoz és szolgáltatásaihoz. Az Apple emiatt mielőbbi jelszócserét javasol, ha valaki pedig pórul járt volna, az AppleCare-től kérhet segítséget a megoldásban. A PayPal tájékoztatása szerint a felhasználók adataira nem derült fény.