Tegnap újabb az Apple történetével foglalkozó könyv került piacra az Egyesült Államokban, a TBWA/Chiat/Day reklámügynökség egyik volt kreatív igazgatója által jegyzett „Insanely Simple: The Obsession That Drives Apple's Success” (nagyjából „Őrületes egyszerűség: az Apple sikeréért felelős megszállottság”) újabb érdekességeket hozott napvilágra a cég történetével kapcsolatban.
Ken Segall, a mű szerzője szerint például Steve Jobs 1999-ben komolyan fontolóra vette, hogy a Mac OS 9 második kiadását ingyen, ám reklámokkal megtámogatva is elérhetővé kellene tenni, így azon felhasználókból is származhatna bevételük, akik nem hajlandóak kifizetni az új verzióra történő frissítés 99 dolláros árát.
Az ingyenes Mac OS ötletét sok évvel később (2008-ban) végül csak szabadalmaztatta a vállalat, sajnos azt nem tudni, hogy Jobs konkrétan miért kukázta az elképzelést – vélhetően esztétikai és technikai okai egyaránt lehettek a döntésének.