A Yahoo az idei évet a megújulásnak szentelte, a bevásárlásai után pedig a szolgáltatásainak a ráncfelvarrásába kezdett. Miután logót cserélték, úgy döntöttek, a levelezőjük 16. születésnapja is elég indok egy teljes dizájnváltásra a Yahoo Mailen. Az új külső kísértetiesen hasonlít a Gmailre, ez pedig elég volt ahhoz, hogy néhány száműzött funkció után a felhasználók többségénél kiverje a biztosítékot.
A Yahoo Mail blogján dühös kommentek sorakoznak, illetve egy petíció is elindult a régi állapot visszaállítása érdekében. A felhasználók hiányolják a füleket, a feladó szerinti rendezést és a párbeszédablakok jobb kezelhetőségét; de hiányzik nekik az eszköztár is, illetve több műveletet túlbonyolítottnak tartanak, és a témákat sem szeretik.
Sokan külön kitértek arra is, hogy azért választották a Yahoo Mailt, mert nem szeretik a Gmailt. Bár az előbbi bevált, mivel mostanra teljesen olyan lett, mint a Gmail, és sok hasznos funkciót száműztek belőle, így talán megfontolnák, hogy akkor mégis a Google-t választják.
A Yahoo a reakciójában kifejtette, hogy a mostani dizájnváltások fontos építőelemei az új, modern levelezőnek, de figyelnek a felhasználóikra, hogy folyamatosan a jó irányba fejleszthessenek.