A Facebook a The Wall Street Journal szerint a jövő héten indítja el az új online hirdetőhálózatát, amellyel a partnerei célzottabban terjeszthetik a felhasználók számára a reklámokat, illetve követhetőbbé is válik a reklámok hatása. A cél összességében az, hogy versenyezzenek a Google-lel.
Az újítást az Atlas platform teszi lehetővé, ami az Atlas Advertising Suite-ra épül. Ezt a közösségi oldal 2013-ban vásárolta meg a Microsofttól, az előző gazda pedig az aQuantive volt, amit 2007-ben 6 milliárd dollárért vett meg a redmondi óriás.
Az új rendszerben a hirdetők egy helyen tudnak majd reklámot venni, eladni, optimalizálni és követni. A felhasználókat a közösségi szokásaik alapján célozhatják meg, és rálátást kapnak arra, hogy a közösségi aktivitás hogyan befolyásolja a fogyasztói vásárlásokat. A Facebook minden egyes megosztás vagy lájk megnyomása után új adatokat tud gyűjteni, majd ezekből összeáll a közösségi hirdetői platform.