A Foursquare egy nagyon fiatal szolgáltatás, alig két évvel ezelőtt alapították, világszerte azonban mára több mint 10 millió felhasználót számlál. A DotDot.hu, magyar checkin közösségi szolgáltató mérései szerint az ország határain belül 2011. elején még csupán 1000 Foursquare felhasználó volt, a tavaszi időszaktól kezdődően viszont hirtelen terjedni kezdett a szolgáltatás. 2011. szeptember 6-án a hazai checkinelők száma átlépte a 10 ezres határt, a DotDot.hu adatai szerint ezen a napon már 10315 magyar osztotta meg tartózkodási helyét a Foursquare-en keresztül. “A hazai okostelefon penetrációt és a használati szokásokat párhuzamba állítva a globális webes trendekkel, minden esély meg van rá, hogy a következő 8-12 hónapban robbanásszerűen növekedjen a magyar Foursquare felhasználók száma” - mondta el Ambrózy Gábor, a DotDot.hu-t üzemeltető Checkiners Kft. ügyvezetője.
A Foursquare felhasználók viselkedése annyiban tér el más, webes közösségi hálózatokétól, hogy a szokásoshoz képest a lemorzsolódás és a passzív felhasználók aránya érezhetően alacsonyabb. A 10315 detektált magyar felhasználó közül az elmúlt hét napban 5953-an jelentkeztek be Foursquare-en valahová.
Idén őszre a tavalyi budapesti fókusz is elmosódni látszik, Magyarország területén már közel 18 ezer helyszínt hoztak létre és látogatnak a Foursquare-ezők. Budapest mellett a turisztikai pontok, a Balaton környéke, illetve a nagyobb városok lefedettsége a legjobb. Ezeken a helyeken már a legtöbb vendéglátó- és szórakozóhely, szolgáltató, üzlet, bolt, iroda, közterület rendelkezik saját Foursquare helyszínnel. A magyarok pedig használják is ezeket aktívan, a szeptember eleji adatok szerint a checkinek, bejelentkezések száma elérte a 2 milliót.
Magyar celebek
A vendéglátóhelyek és üzletek mellett a hazai hírességek is felfedezték maguknak a Foursquare-t, egyre több zenész vagy egyéb celebritás gyűjti rajongótáborát ezen a felületen is. A hírességek speciális fióktípust állíthatnak be maguknak és minden bejelentkezéskor meghatározhatják, hogy az csak a barátoknak legyen látható, vagy az őket követő rajongóknak is. A sokat koncertező zenészek, énekesek értesíthetik, informálhatják híveiket arról, hogy épp merre járnak, hol láthatóak élőben is.
A hazai sztárok közül a leglelkesebb Foursquare-használó használó Fluor Tomi, de Éder Krisztián (SP), Zimány Linda, Lola, Brunner, Papp Lili is ismerkedik már a lokációs szolgáltatással. Egyelőre a fiatalok körében népszerűséget kereső sztárok kezdtek el megjelenni, de az Egyesült Államokban már maga Barack Obama elnök is indított saját Foursquare csatornát, ahol a politikus hivatalos útjainak állomásait lehet követni.