A Kickstarteren megjelenő projektekre az utóbbi időben az lett jellemző, hogy nagyon sokat ígérnek, majd nagyon keveset adnak. Európa eddigi legsikeresebb közösségi finanszírozási kampánya pedig szó szerint semmit nem tudott adni.
A Torquing Group 3,6 millió dollárnak megfelelő összeget gyűjtött össze egy apró drónra. A Zano lényege az lett volna, hogy könnyen hordozható, és segít szelfit készíteni a levegőből.
A cég folyamatosan késésekkel dolgozott, így a 2015. júniusi megjelenés sem jött össze. A múlt héten Ivan Reedman ügyvezető ráadásul távozott a cégtől, egészségügyi okokra hivatkozva. Azóta a cég arról tájékoztatta a támogatókat, hogy teljesen leállította a projektet.
A hivatalos szövegből arra lehet tippelni, hogy a támogatók talán visszakapnak valamennyit a 3,6 millió dollárból, de jelenleg ez még bizonytalan, és azt sem tudni, hogy mennyit költhettek el belőle.
Sokan érthetően nagyon mérgesek, úgy gondolják, hogy átverés volt az egész, és lenyúlták a pénzt. Petíció is indult az ügyben, noha a Kickstarter rendre felhívja az emberek figyelmét, nem egy boltban hagyják a pénzt kész termékért, ilyen esetek előfordulnak.
A Zano mindenesetre jó példa rá, hogy az elhagyott projektek kudarcai alááshatják az emberek bizalmát a közösségi finanszírozásban.