Kelli Burns, az University of South Florida tömegkommunikációval foglaló professzora komoly lavinát indított el a hét elején. Állítása szerint a Facebook mobilos kliense a mikrofont bekapcsolva lehallgatja beszélgetéseinket, majd az így szerzett információkat is felhasználja arra, hogy a reklámokat személyre szabja.
A teória alapja a még csak az Egyesült Államokban elérhető Music Identification nevű szolgáltatás, ami felismeri, milyen zenét hallgatunk, s segít kiposztolásában. Burns azonban azt figyelte meg, hogy célzott hirdetéseket kapott olyan témákban, amikről élő szóban beszélt, miközben a telefon a közelében volt. Bár saját bevallása szerint lehetséges, hogy csupán a kereséseit dolgozták fel, nem tart elképzelhetetlennek egy ilyen húzást Zuckerbergéktől.
Elméletét több interneten terjengő beszámolóval is alátámasztotta, amik hasonló megfigyelésekről tesznek említést. A Facebook időközben hivatalosan cáfolta, hogy lehallgatnák és rögzítenék az applikáció felhasználóinak beszélgetéseit, a demográfiai adatok és az érdeklődési kör nekik ugyanis elegendő, hogy belőjék a reklámokat.