Az internetes adatforgalmi statisztikákkal is szolgáló Deepfield közreműködésével nemrég a The Wall Street Journal nyilvánosságra hozott egy cikket, amelyben az újságírók azt feszegették, hogy az Apple rohamos tempóban fejleszti a hálózati infrastruktúrát. A bővítés szükségességére való igényt alátámasztandó statisztikájuk szerint a 2014. február 3-mal véget ért hét legforgalmasabb időszakában az Egyesült Államok komplett hálózati forgalmának 4,3 százalékát az almás cég szervereivel való kommunikáció tette ki.
A Deepfield statisztikájában azonban közel sem ez okozta a meglepetést, hanem az adatforgalom szempontjából többek közt a Hulut, Facebookot és Valve Software-t (Steam) is maga mögé utasító Twitch, amely a forgalom 1,8 százalékáért volt felelős.
A szolgáltatás neve feltehetően kevesek számára cseng ismerősen, hiszen a 2011 közepén indított platform hazánkban egyelőre nem keltett nagy hullámokat: a Twitch videojátékok élő streamelésére használható, a show közben a játékosok és nézők chatelhetnek is.
A vállalat sajtósa szerint fogalmuk sem volt arról, hogy adatforgalom szempontjából ekkora szereplővé váltak a piacon, noha az elmúlt hónapokban a PlayStation 4-et megvásároltaknak köszönhetően megugrott a felhasználóik száma: mostanra körülbelül 1 millióan közvetítik a játékukat, körülbelül 20 százalékuk használja a Sony konzolját.
A szolgáltatás hamarosan az XBOX One konzolon is elérhető lesz, a Twitch sajtósa szerint a brutálisan növekvő igényekre válaszul Chichagóban és Stockholmban nemrég 400 százalékkal bővítették az infrastruktúrájukat, hamarosan pedig az orosz, dél-koreai és brazíliai adatközpontjaikban is ugyanilyen mértékű fejlesztéseket kívánnak végrehajtani, hogy jó minőségben és akadás nélkül mehessenek a közvetítések.
(Forrás: The Verge)