Bő egy évvel a Facebook jelentős változtatásokkal megáldott új felületének leleplezése után a közösségi hálózat tegnap bejelentette, hogy néhány héten belül minden felhasználónál élesedni fog a portál új megjelenése. Ettől függetlenül a tavalyi dizájn szűk körben való tesztelésének tapasztalatai birtokában lényegében kidobták az összes jelentős változtatást, az új verzió csak esztétikai polírozásnak nevezhető.
A régi működési elvekhez való ragaszkodás oka, hogy az említett tesztelés során a felhasználók jelentős részének nem tetszettek a változtatások, lévén újból tanulgatniuk kellett a Facebook felületének kezelését. Greg Marra termékmenedzser példaként a sötét baloldali hasábot hozta fel: a menüket és csevegőpartnereket tartalmazott fejlesztés állítása szerint összezavarta a felhasználókat, részben mivel alacsony kijelzőfelbontás esetén – helyspórolás céljából – alapértelmezetten kicsinyített állapotban jelent meg.
Összességében a Facebook új felülete ettől függetlenül üdvözlendőnek tűnik, hiszen az előző változaténál letisztultabb és szellősebb, feltehetően ilyen formában a szolgáltatás 1,2 milliárd felhasználójának csupán töredékét fogja felingerelni a tweakelgetés. Viszont rossz hír, hogy a kontextusértelmezésre képes („az ismerőseim ismerősei Pécs közelében”) Graph Search továbbra is csak az angol nyelvű felhasználóknál lesz elérhető, nálunk a megszokott keresőt lehet majd használni.
(Forrás: The Verge)