Az utóbbi két kérdésre úgy tűnik, hogy a válasz igen. Nem bízunk eléggé az oldal biztonságosságában, holott a becslések szerint az elkövetkezendő öt évben a közösségi kereskedelem forgalma a 30 billió dollár forgalmat is elfogja érni. A felhasználók pedig már most is rengeteg időt töltenek az oldalak előtt, azonban ha vásárlásra kerül a sor mégis hezitálnak.
A Digitals megbízásából a Harris Interactive kíváncsi volt, hogy mégis milyen attitűd és viselkedésforma jellemzi a közösségi háló használókat. A múlt hónapban megkérdezett 2630 18 feletti amerikai állampolgárból válaszaiból kreált kimutatás infógrafikája alább megtalálható, de a legfontosabb momentumok a következők:
- A közösségi hálózatokat használók 55 százalékának kellemetlen, ha bankkártya információkat kell közölnie az oldallal.
- A felhasználók 45 százaléka valamelyest ki van békülve a fenti dologgal. Ez a hozzáállás főleg a 18 és 54 év közötti férfiakra jellemző, akik keresete minimum 35000 dollár.
- Mobilon keresztül legalább annyiszor csatlakoznak a közösségi hálókra, mint asztali gépekről.
- A közösségi felhasználók 50,7 százaléka közel egy órát tölt mobilról a hálókon.
- Azok a közösségi felhasználók, akik számítógépről látogatják a közösségi oldalakat átlagban 56,3 percet töltenek rajtuk naponta.
- A közösségi felhasználók 34 százaléka közösségi oldalakon történő vásárlásainak részleteit szívesebben megosztaná ismerőseivel, mint amit a hagyományos e-boltokban bonyolít.
- A mobilos látogatók 38 százaléka az átlagos böngészést tartja a legfontosabb tevékenységének. Ehhez képest az idősebb férfi korosztályban ez a szám sokkal magasabb (45-54 között 53 százalék, 55 fölött 42 százalék, míg a 18-44 közötti korosztály 35 százaléka vallotta ugyanezt magáról.
- A közösségi felhasználók 75 százaléka jelezte, hogy sokkal szívesebben vásárol egy olyan terméket, melyet egy ismerős ajánl.
- A közösségi felhasználók 74 százaléka kijelentette, hogy ha választhatnának sosem használnák a Facebook virtuális pénznemét, a Bitcoint vásárlásra.
- A közösségi felhasználók 20 százaléka pedig csak a kedvenc márkáinak a termékeit vásárolná a közösségi oldalakon.