A Facebook folyamatosan keresi annak a módját, hogy hatalmas felhasználói bázisát, valamint magas látogatottságát miként tudná pénzé konvertálni. Az eddigi próbálkozások felemás sikert hoztak, annak ellenére, hogy folyamatosan növekednek a közösségi oldal hirdetési bevételei. AZ új ötletük a brandek után a magánfelhasználókra kiterjesztett "promoted post", amelyet korábban az új-zélandi aloldaluknál már tesztüzemben kipróbáltak, és most az Egyesült Államok állampolgárainak is elérhetővé tesznek (valamint 20 más országban az év végéig).
Sajtóértesülések szerint minden kiemelt bejegyzés 7 dollárba (körülbelül 1500 forintba) fog kerülni. Ezért cserébe a közösségi oldal kiemeli majd a hírfolyamból az érintett posztot, a felhasználók pedig láthatják azt, hogy annak milyen hatása volt. "Sokszor a közeli barátaink nem láthatják a megosztásainkat azért, mert sok baráttal rendelkeznek, és így a rengeteg sztori között elveszik a mi a korábbi hírünk. Ám ha promotáljuk a posztot - legyen szó egy esküvői fotóról, egy garázsvásárról, vagy más fontos bejelentésről - az a hírfolyam élére kerül, és barátaink, követőink biztosan találkoznak majd azzal" - írja Abhishek Doshi, a Facebook hivatalos blogján.
Elemzők szerint a Facebook lépésével több probléma is van. Egyrészt emberi oldalról nézve így az lehet a leghangosabb, aki fizet. Ezen felül az emberek így kéretlen ajánlatokkal is bombázhatják ismerőseiket (a komolyabb visszaélések érdekében legalábbis csak azok, akik 5000-nél kevesebb követővel/baráttal rendelkeznek). Végezetül, s ami a legnagyobb gond, ezzel a közösségi oldal immár nem a fontos - a legtöbb interakciót kiváltó - bejegyzéseket helyezi majd előtérbe, hanem azokat, amelyekért a felhasználók fizettek. Persze ez a modell az AdWords hirdetéseknél már bevált, így vélhetően idővel majd megszokják a felhasználók, főként, hogy gyanúnk szerint nem fognak sokan azzal élni.