A Social Times beszámolója alapján a Facebook alternatív vitarendezési eljárás keretében végre képes volt megszerezni a számos tulajdonosváltás után legutóbb a Marketing Agency Kft. által birtokolt facebook.hu domaint. A webcím tavaly januárban még a Generál Média kezében volt, ráadásul akkor felmerült bennünk a gyanú, hogy reklám- mellett adathalász tevékenység is folyik rajta, ám ezt a vállalat tagadta - a teljes történet itt olvasható, lentebb pedig Mayer Erika regisztrációs döntnök a domain elvételével kapcsolatos indoklásának legfontosabb megállapításai tekinthetőek meg.
„A Kérelmezőnek a „Facebook” névre fennálló hazai vagy közösségi jog által biztosított névhasználati joga egyértelműen megállapítható a Kérelmező által becsatolt okiratokból. Ezen túlmenően kétségtelen az a tény is, hogy Kérelmező kereskedelmi tevékenysége és márkaneve világszerte jó hírnevet élvez és ismert, mely a kérelmezett domain névvel megegyezik.
A kérelem részletes előadást tartalmazott arra vonatkozóan is, hogy a domain alatt – a Facebook ismertségének kihasználásával – komoly reklám és marketing tevékenység folyt, és a felhasználókat olyan oldalakra irányították, amelyekre szándékuk szerint nem kívántak navigálni. A döntés meghozatalának időpontjában is azt tapasztalta a Döntnök, hogy a domain alatt a Facebook design elemeire megtévesztésig hasonló keretben különféle reklámok jelennek meg, a „tovább a facebookra” feliratra kattintva pedig más web oldalakra jut a látogató.
A Döntnök a kérelemben előadottakat megalapozottnak találta, és az eljárási szabályzat [...] pontjai alapján megállapíthatónak találta a Kérelmezett rosszhiszemű domain használatát is”.