Néhány hónappal ezelőtt a Facebook bejelentette, hogy szeretné jelentősen visszaszorítani a felhasználók hírfolyamában megjelenő megtévesztő és spam tartalmakat, ezáltal pedig a valóban releváns és érdekes tartalmak előtérbe tolásával növelni a felhasználói élményt.
Most csütörtökön végre megkezdte a tavaszi nagytakarítást a vállalat, amelynek köszönhetően sokaknál már mostanra érezhetően csökkenhetett a falon a „kedveld az oldalt, hogy lásd a tartalmat” típusú webhelyek száma. Hazánkban is döbbenetes mennyiségű efféle portál található, amelyek bulvár tartalmakkal és kötelező facebookos megosztásokkal próbálnak minél több látogatót vonzani és reklámbevételre szert tenni.
A témánál tartva megemlítendő, hogy a nem kívánatos portálok egyénileg is letilthatóak a Facebook hírfolyamában, ehhez a tartalom előnézetét megjelenítő doboz jobb felső sarkában lévő nyílra kell kattintani, majd a megjelent menüben értelemszerűen ki kell választani a szükséges tiltási vagy elrejtési opciót.