A YouTube azt mondja, hogy a reklámoktól mentes előfizetői programjában a videós platform tartalmainak a 99 százaléka elérhető lesz. Az igazság az, hogy a tartalomgyártóknak nem volt sok választása.
A hírek szerint az, aki reklámokból keres pénzt a YouTube-on, de nem egyezett bele a 9,99 dolláros YouTube Red előfizetői csomag elfogadásába, rosszul járt: a videóit elrejtették a nyilvánosság elől, mindegy, hogy előfizetőkről vagy hirdetéssel videózó felhasználókról van szó.
Ez azt jelenti, hogy azok a YouTube-osok, akik vannak annyira népszerűek, hogy pénzhez jussanak, két dologból választhattak. Az egyik, hogy beállnak a sorba, és elfogadják az új felállást, a másik pedig az, hogy a videóik többé nem lesznek terjesztve a YouTube-on.
Egyelőre még nem tudni, hogy az előfizetéses program bevételéből hány százalék jár a tartalomgyártóknak. A YouTube mindenesetre a nagyját ígéri.
A fizetéseket a videók nézésével eltöltött idő alapján határozzák meg, vagyis aki hosszabb videót gyárt, többet kereshet.