Sokan használnak álnevet a Twitteren, az Instagramon vagy épp a Tinderen annak reményében, hogy ne derüljön ki, kik ők a valóságban, és ne lehessen őket követni.
A Columbia University és a Google közös jelentése alapján viszont elég két közösségi bejegyzés földrajzi adatokkal ahhoz, hogy bárkivel kapcsolatban összekapcsolják a fiókokat, majd megtudják, hogy ki ő és hol van.
Az eltérő identitások használata a szakértők szerint illúzió, a metaadatok alapján ugyanis bárkiről megmondják, hogy hol milyen neveken tevékenykedik - elég némi helyadat ahhoz, hogy minden kiderüljön.
A LinkedInen általában az igazi nevét használja mindenki, a többség a Facebookon is - de egy Instagram-, Twitter- vagy Tinder-fiókot nem feltétlen vállalna fel minden felhasználó. Az apró digitális nyomok, metaadatok azonban könnyedén, néhány adatpont segítségével összekötik a fiókokat.
Az egyetem és a Google közös csapata már egy algoritmust is készített, ami automatikusan elvégzi a kutatómunkát néhány közzétett bejegyzés alapján.
Érdekesség, hogy az algoritmus alkalmas a vásárlók azonosítására is, a névtelen bankkártyás fizetések és a mobiltelefonok hálózati jele alapján.
Bár most főként a földrajzi adatokra alapoztak, 2014-ben az IBM algoritmusa már ezek nélkül is 58 százalékos pontossággal mondta meg bármelyik twitteres felhasználó helyzetét. A szakértők szerint az emberek egyáltalán nincsenek tisztában a következményeivel annak, ha megosztanak valamit online.