A Facebookból érthető módon a mostaninál is nagyobb üzletet építeni kívánó Mark Zuckerberg hamarosan talán áldását adhatja a közösségi hálózat legújabb fejlesztésére, amely lehetőséget teremtene a felhasználók számára a portál reklámmentesítésére.
A havidíjas megoldás ötlete nem új, ugyanis két alkalmazottjával együtt a Facebook alapítója még 2011 nyarán nyújtotta be az amerikai szabadalmi hivatalhoz az elképzelést, ám a kérvény csak most január végén került publikálásra. Az elfogadásának vagy elutasításának lehetséges időpontjáról egyelőre nincs hír.
Természetesen a szabadalmi kérvény a komolyan vehetősége érdekében a reklámmentesítésnél kicsit többet tartalmaz, összességében egy olyan közösségi portálokon használható eljárást ír le, miszerint a felhasználók profiloldalain néhány zöldhasú kifizetése után a reklámok helyett egyéb tartalmak („legkedvesebb emlékek”) jelennek meg. Ezen felül a fizetős felhasználók extra funkcionalitásokhoz is hozzáférhetnének, például kiemelhetnék az állapotfrissítéseiket.
Kíváncsian várjuk, hogy a Facebook vajon bevezeti-e a reklámmentesítési lehetőséget, továbbá az USPTO hajlandó lesz-e megadni a nem túl eredeti ötletre a szabadalmat.