Ma már lokalizált tartalommal kínálja meg magyar látogatóit a YouTube. Ez nem csak a fogyasztók, hanem a hazai – vagy hazai érdekeltségű – jogtulajdonosok számára is fontos előrelépés lehet.
A kezdet kezdetén mindössze a BBC-vel kötött tartalomszolgáltatási megállapodást az indulását követően hamar felvásárolt videomegosztó, de mára több mint 25 ezer ilyen partnerrel büszkélkedhet. Ezek között pedig immár magyar cégek is megtalálhatók: többek között a TV2, az MTV, a Tom-Tom Records és a Sziget szervezői.
A honosított YouTube-on nem csak a kezelőfelület lesz magyar, de a főoldalon megjelenő tartalomválogatás során is figyelembe veszi a rendszer nyelvünket. Ez remélhetően lehetőséget ad a hazai zenekaroknak arra, hogy – ha beindul a hazai partnerprogram – ismertséghez és reklámbevételhez jussanak. Ezúttal az Artisjus us haladó módon áll a kérdéshez, további részleteket testvérlapunk, a Computerworld cikkében olvashatnak.