Az internetezők privát szféráját követős sütikkel romboló hirdetőcégek ellen kitalált Do Not Track hiába válhat heteken belül véglegesített szabvánnyá, a böngészőgyártók és hirdetőipar közt rendkívül feszült a viszony. Utóbbi fél nem szeretné, ha a felhasználók képesek lennének eltűnni a radarjukról, így a hatóságok és jogvédők előtt „iparági együttműködésként” emlegetett szabványosítási művelet folyamán megpróbálnak minden lehetséges módon keresztbe tenni a testületnek.
A Do Not Track nem reklámblokkoló, a célja csupán a követés megakadályozása, viszont ennek köszönhetően kevésbé releváns hirdetéseket kaphatnának a megfigyelés alól kibújt netezők, azaz csökkenhetne a hirdetőcégek bevétele. Ezt némelyikük sejthetően úgy kommunikálja a nyilvánosság felé, hogy az ingyenesen tartalmat szolgáltató weboldalak bevétele csökkenne, amely önmagában igaz lehet, ám ez a nyilvánvalóan manipulatív mellébeszélés csak tovább szítja az indulatokat.
Sajnos a Do Not Tracket övező vita valószínűleg nem mostanában fog rendeződni, azonban a Mozilla most előállt egy új ötlettel, amely minden fél számára megfelelőnek tűnik. Az elgondolás lényege, hogy maga a webböngésző lenne képes felmérni a netezők szokásait, majd ezen adatokat egy szabványos programozási felületen (Interests API) közölni tudná a hirdetőcégekkel és portálüzemeltetőkkel.
Ennek köszönhetően a felhasználók teljes mértékben rendelkezhetnének a róluk kommunikált adatok felett (módosíthatnák azokat, szabályozhatnák a kiadásukat), a hirdetők megkapnák a célzott hirdetésekhez szükséges információkat, plusz a portálok üzemeltetői is képesek lennének testre szabni az egyének számára ajánlott tartalmaikat.