Pár nappal ezelőtt a Google Chrome böngésző AdBlock kiegészítőjének készítői meglehetősen humoros módon reklámkampányra kezdtek gyűjteni, ugyanis szeretnék minél több internetezővel megismertetni a reklámmentes webet. A kezdeményezésre hírünk írásáig 55 ezer dollárt szedtek össze, amely a szöveges hirdetések mellett elvileg egy Times Square-en lévő hirdetőtáblás megjelenéshez is elég lesz.
A blokkolás nagy vesztesei a működésüket reklámbevételből finanszírozni próbáló kis- és közepes látogatottságú webhelyek, ezek a PageFair adatai szerint a jövőben a jelenleginél is rosszabb helyzetbe kerülhetnek. Természetesen a probléma nem egyoldalú: a portálok sok esetben tolakodó reklámokat helyeznek el, maguk a hirdetéskiszolgálók pedig a tudtuk nélkül próbálják követni a látogatókat. Utóbbi a pusztán a relevánsabb hirdetések megjelenítését szolgálja, ám a jelenlegi paranoiás légkörben nem meglepő, hogy szokásosnál alacsonyabb a netezők tűréshatára.
A PageFair 220 weboldalas mintája alapján érdekes statisztikák jöttek ki: az internetezők átlagosan 22,7 százaléka blokkolja a hirdetéseket, éves szinten 43 százalékkal nőtt a táboruk. A legrosszabb helyzetben a játékos weboldalak vannak, ugyanis ott 30 százalékos az AdBlockot használók tábora, de a technológiával és képregényekkel foglalkozó oldalak sincsenek nagyon lemaradva a maguk 25 százalékos arányával.
Az adatok alapján a firefoxosok 37 százaléka, míg a Chrome felhasználók 30 százaléka használ reklámblokkolót. Az Internet Explorer esetében csupán 1 százalék az arány, amely nem meglepő annak fényében, hogy egyrészt a geekek nem használják, másrészt pedig a közelmúltig nem volt elérhető hozzá működőképes megoldás.