Manapság a YouTube a játékközvetítésekről, a felkapott, trendi videókról és a meggazdagodott netes celebekről szól. Azonban az oldal egészen más célból indult el anno.
Ezt maga a platform társalapítója, Steve Chen árulta el. A YouTube eredetileg egy társkereső szolgáltatás volt, azonban komoly változtatásokat eszközöltek rajta, így sosem derült ki, hogy videós Tinderként be tudott volna futni vagy sem.
Chen szerint mindig is tudták, hogy a videókkal lehet valamit kezdeni, de azt nem, hogy melyik a jó gyakorlati megközelítés. A randizás tűnt megfelelő ötletnek, így bele is vágtak: a YouTube-ra az egyedülálló embereknek kellett volna bemutatkozóvideót feltölteni. Az oldalnak még a domain-nevét és február 14-én regisztrálták.
A három alapító öt nap után azzal szembesült, hogy egyetlen videó sincs az oldalon. Ezután elfelejtették a randizást, és inkább csak azt akarták, hogy valamit feltöltsön valaki.
Jó döntésnek bizonyult: 2006-ban 1,6 milliárd dollárért vette meg a YouTube-ot a Google, mostanra pedig egymilliárd havi látogatót számlál az oldal. Egy ideje reklámmentes YouTube Red előfizetés is van hozzá.