Magyarországon a PlayStation 4-től eltérően az XBOX One egyelőre nem kapható, azonban a hazai konzolos játékosok talán éppen ezért is meglehetősen ráfókuszáltak a dobozok közti teljesítménybeli különbségek kitárgyalására, hiszen szeretnék tudni, hogy megéri-e várni a Microsoft termékére.
Az eddig mindkét konzolra kijött játékok teljesítményének elemzése alapján az XBOX One pont nem szerepel jól a szimpla erőfitogtatás terén, lévén a konzol grafikus processzora körülbelül az AMD Radeon HD 7790 szintjén van, míg a PlayStation 4 GPU-ja legközelebbi rokonságba a Radeon HD 7850-nel hozható. A problémát súlyosbítja, hogy a Microsoft eszközében a Kinect szenzor fixen leköti a GPU teljesítményének 10 százalékát: ebből 8 százalékot a mozgásfelismerés, míg 2 százalékot a hangfelismerés visz el.
Egy friss pletyka szerint utóbbi állapot hamarosan megváltozhat, a Microsoft ugyanis opcionálissá kívánja tenni a fejlesztők számára a Kinect mozgásfelismeréséhez kapcsolódó erőforrások lefoglalását. Ennek hatására a szenzort nem használó játékok esetén feltűnően nőhet a renderelhető képkockák száma, bár természetesen magával a hardverrel utólagosan csodát tenni nem lehet.
(Forrás: ExtremeTech | Illusztráció: TombRaider.com)