A Facebook csütörtökön jelentette be, hogy áprilistól megszünteti Sponsored Stories hirdetéseket. A Sponsored Stories a közösségi oldal szolgáltatás-portfóliójának egyik legvitatottabb tétele volt: tulajdonképpen a beleegyezésük nélkül „újracsomagolták” a felhasználók egyes tevékenységeit, és eladták azokat a hirdetőknek, mint reklámokat. Ha teszem azt egy ismerősünk bejelentkezett a Facebookon a Starbucksba, azt minden további nélkül kiposztolhatták a hírfolyamunkba, mint „támogatott történetet” – azaz személyre szabott hirdetést.
Több mint valószínű, hogy Zuckerbergék örülnek annak, hogy végre elkaszálhatják a szolgáltatást. 2011-ben, nem sokkal a Sponsored Storries bemutatása után csoportos keresetet nyújtottak be a cég ellen egy amerikai bíróságon; az ügy peren kívüli elsimítása 20 millió dollárjukba került. Ez ugyan nem túl jelentős összeg egy Facebookhoz hasonló vállalat számára, de a hirdetések és a per sokat ártott a közösségi oldal megítélésének – így már csak PR-szempontból is hasznos, hogy kivonják végre a forgalomból ezt a szolgáltatást.