Egy franciaországi székhelyű IT cég tervei szerint megszüntetné az összes vállalaton belüli e-mailezést mondván a cégen belül elküldött elektronikus levelek csupán 10 százaléka használható. A vezetőség úgy véli, hogy a fórumok, a Wikioldalak és az azonnali üzenetváltás mellett az email-rendszerek jelentősége a jövőben teljesen eltörpül.
Az említett francia vállalat, az Atos felméréseiben kimutatta, hogy a közel 74000 emberre rúgó személyzete naponta fejenként átlagban 200 e-mailt kap, melynek 18 százaléka a szó szoros értelmében használhatatlan spam. Ráadásul ezek az adatok a csökkentett mennyiségre vonatkoznak, ugyanis a cég korábban már teljes 20 százalékkal csökkentette a belső emailezés nagyságát. A cég az azonnali üzenetváltásra igyekszik terelni a hangsúlyt, valamint a Facebook szerű belső közösségi hálózat használatát sulykolják.
A belső levelezőrendszer megszűnésével a probléma gyökerét az Atos várhatóan nem tudja kivágni, valamint a "sebet" sem kezelni. A dolgozók továbbra is megfogják találni a kiskapukat, hogy a számukra érdekes, vicces tartalmakat megosszák a többiekkel.
Mivel a külső levelezés továbbra is e-mailen keresztül fog történni az onnan érkező tartalmak kezeléséhez szintén szükség lesz egy levelezőrendszerre. Ha van levelezőrendszer, akkor a "gonosz lábát lógató dolgozó" ugyanúgy spammelhat, mint korábban csak ezzel maximum nem konkrétan a belső hálózatot fogja terhelni. Más részről a hivatalos anyagok megosztása kissé körülményesebbé válhat. Igaz a jól bevált Yammer-en keresztül történik majd a kommunikáció, de a dolgozók szempontjából nézve valljuk be, hogy ki nem lázadna, ha korlátoznák kommunikációs szabadságában.
Összességében nem lehet azt mondani, hogy az Atos a jövő elébe vág a belső levelezőrendszere teljes mellőzésével. Valamilyen szinten saját maga és a dolgozói életét nehezíti meg, mikor egy ilyen "átmeneti" időszakban mellőzi az egyik legalapvetőbb kommunikációs formát. Ráadásul a spamszűrő rendszer finomhangolásával lényegesen több pénzt spórolhatnának, mint egy közösségi oldalmotor megvásárlásával. Ennek ellenére az sem mondható, hogy ne tegyék. A hírre reagálva azt azonban biztosan állíthatjuk, hogy nem egy új trend megszületését szemlélhetjük, csupán csak egy céges kultúra próbálkozásának távoli szemtanúi lehetünk.