A Facebook anno 715 millió dollárért vásárolta fel az Instagramot - a pillanat óta nagyon sokan figyelik, hogy a közösségi oldal miként tudna a szolgáltatásból pénzt csinálni. Az egyértelmű út, hogy feltöltik reklámokkal. A Sterne Agee elemzői szerint ez a megoldás 500-700 millió dollárnyi hirdetési bevételt generálna a következő három év alatt.
A szakértők arra is rámutattak, hogy az Instagram a jövőben akár olyan cégekkel is versenyezhet, mint a Shutterfly, amely fotós termékeket és szolgáltatásokat értékesít. Az optimizmusuk onnan ered, hogy a közösségi oldal a héten elkezdte a facebookos és az instragramos felhasználók adatait egyesíteni, ezzel is megkönnyítve a hirdetések tálalását.
Van azonban még egy pont, amely miatt az Instagramnak nem ártana pénzt termelnie: ez pedig a Twitterrel való rivalizálás. Előbbi nemrég letiltotta a Twitteren való megosztás lehetőségét, utóbbi pedig az Instagramhoz hasonló funkciókat vezetett be. Az Instagramnak mára körülbelül 100 millió felhasználója van, azonban a hirtelen jövő reklámok miatt nem kell aggódni, hiszen az azonnali elijesztés helyett alapos tesztek előznék meg a reklámok bevezetését.