Az elmúlt hónapokban a nézők és tartalomkészítők részéről egyaránt rengeteg kritika érte a Google videomegosztóját. A két legnagyobb felháborodást kiváltott újítás a Google+ hozzászólási rendszerének bevezetése, továbbá az automatizált működési módja és hibáinak ragadozó kihasználói miatt sokat szapult Content ID tartamfelismerő megoldásának aktiválása volt.
A tartalomkészítők jókora táborát utóbbi érintette érzékenyen, hiszen a jogvédett anyagok illegális felhasználásának kiszűrésére kitalált rendszer sokaktól elvette a reklámbevételeik jókora részét, sok esetben teljesen jogtalanul vagy unfair módon. Pénteken a Google bejelentette, hogy a reklámokon túl új finanszírozási formát is be kíván vezetni a kreatívok támogatására, amely keretében a műsorok nézői közvetlenül adakozhatnak a nagyra becsült munkát végző tartalomkészítőknek. Egyelőre nem tudni, hogy a rendszer mikor válik majd mindenki számára elérhetővé a videomegosztón.
Ezen túlmenően az elkövetkező hónapokban a tartalomkészítők kapnak majd egy kimondottan számukra kifejlesztett mobilalkalmazást, amellyel hatékonyan el tudják végezni a csatornáikkal kapcsolatos adminisztratív tevékenységeket. Végül nem tűnik rossz ötletnek, hogy idővel a rajongóik maguk is nekiállhatnak idegen nyelvekre fordítani a videóik feliratozását, ezzel elősegítve a minél több néző megszólítását.
A jövőbeli újdonságok mind remekül hangzanak, bár a legutóbbi fordítási lehetőség kivitelezésére kíváncsiak vagyunk, hiszen a Youtube felettébb poénos felhasználóit ismerve ebből könnyen baj lehet.
(Forrás: Youtube Creator Blog | Fotó: TechCrunch)