A digitális szórakoztatással foglalkozó cégek egyre előkelőbb helyen vannak a luxus világában, amit jól mutat az éves jelentés a legkedveltebb márkákról Nagy-Britanniában.
A CoolBrands Top 20-as listáján nagyot dobbantott a Spotify, amely egyből a 11. helyen jelent meg. A Netflix és az Instagram az 5. és a 7. helyet szerezték meg, először bekerülve a top 10-be.
Miközben a Sonos szintén felkerült a listára, addig a Bang & Olufsen a 16. helyre szorult vissza, a Sony pedig egyenesen kiesett az első 20-ból.
Szintén kiszorultak az olyan luxusmárkák, mint a Dom Pérnignon, a Rolex, a Bose vagy a Selfridges.
Nem kérdés, hogy a lista élén ezúttal is az Apple van, zsinórban negyedik éve.
A szakértők szerint ezek a fiatal márkák alapvetően felforgatják a piacot. A listát 1450 márkából állították össze, a cégeknek nem volt beleszólásuk.
Nagy-Britannia, top 20:
1. Apple (=)
2. Ray-Ban (+10)
3. Glastonbury (+2)
4. Nike (-1)
5. Netflix (+5)
6. Alexander McQueen (+7)
7. Instagram (+7)
8. Chanel (-4)
9. YouTube (-2)
10. Aston Martin (-8)
11. Spotify (új)
12. Google (-6)
13. Royal Albert Hall (új)
14. Sonos (new)
15. Whole Foods Market (új)
16. Bang & Olufsen (-5)
17. Ace Hotel (új)
18. Adidas (új)
19. Virgin Atlantic (=)
20. Liberty (-4)