Egyre inkább beigazolódni látszik az, hogy nem rémhírként dobálják egyes elemzők azt a feltevést, hogy a munkáltatók a közösségi oldalakon néznek utána a leendő alkalmazottjaiknak. Volt már erről anyaga az AVG-nek például, de a Google elnöke, Eric Schmidt is beszélt erről a témáról.
Az OnDevice Research kutatása szerint a kényes bejegyzések és fotók a közösségi oldalakon valóban az állások visszautasítását jelentik a 16 - 34 éves korosztályban. A felmérésben 6000 ember vett részt, a 16 százalékukat pedig nem titkoltan a facebookos vagy a twitteres bejegyzéseik vagy képeik miatt utasították el. Az arány egyébként a 16 - 24 évesek körében volt a legmagasabb, de a 25 - 34 közöttieket is érinti.
Az első helyen jelenleg Kína áll az elemzők szerint, náluk a legvalószínűbb, hogy valakit a közösségi bejegyzései miatt nem alkalmaznak. Ennek ellenére a listában ott van Amerika is, sőt, az Egyesült Királyság még meg is előzi őket, tehát a trend nem nyugatról vagy keletről jön.
A felhasználók kétharmadát egyébként egyáltalán nem aggasztja, hogy mit küld szét a közösségi oldalakon, annak ellenére sem, hogy ez a karrierjükre milyen hatással lehet. A legtöbben igyekeznek olyan profilt készíteni, amivel felvághatnak a haveroknak, viszont ez egyáltalán nem kedvez a leendő munkáltatónál.