Immár harmadik alkalommal rendezi meg az IDG az informatikai szakma környezettudatosságáról pontos képet adó eseményét, a GreenIT konferenciát. Az idei rendezvénynek – 2010. szeptember 22-én – az Europa Hotels & Congress Center ad helyet. A trendek azt mutatják, hogy az informatikában is kulcskérdéssé vált az energiatakarékos működés, a gondosan megtervezett infrastruktúra és az ehhez nélkülözhetetlen technológiai megoldások kialakítása. A környezettudatosság kérdése egyre kevésbé divattéma, inkább mindennapos szükségszerűség a vállalatok működésének racionalizálásában.
A legnagyobb világcégek mellett ma már a kkv-szektor mindennapjaiba is beépülő „green IT” koncepció megvalósulásával nemcsak a környezetre gyakorolt káros hatások csökkenthetők, de jelentős költségmegtakarítás is elérhető. A világcégek újragondolják az irodai környezet, a gyártás és az értékesítés folyamán felmerülő költségeiket, s a zöld koncepciók mentén szervezik újra működésüket. A becslések szerint a megtakarítás sokszor akár 30-40 százalékos működésiköltség-csökkentést eredményez. A zöldülő gondolkodás a mindennapi folyamatok részeként komoly előrelépést hozott az energiatakarékosság és facility menedzsment, az újrahasznosítás, a papírmentes iroda, az optimalizált adattárolási, dokumentumkezelési megoldások területén, s nagyban megváltoztatta a globális vállalatok kommunikációs és cégkultúráját.
Az említett témák mellett a civilek idén is számot adnak arról, hogy az informatikai szakmának mennyire sikerült gyártói, illetve üzemeltetői oldalról megfelelni az aktuális kihívásoknak. A GreenPeace konferenciánkon ismertetett „zöld” listáján – a Cool IT-n – mely cégek járnak élen a környezettudatos gyártástechnológiák bevezetésében, s melyek csúsztak hátrébb az eltelt egy év folyamán. A konferencia látogatói – reményeink szerint – megismerkedhetnek az új kormány zöld stratégiájával, s a technológiai cégek tolmácsolásában a legújabb fejlesztésekkel egyaránt. Konkrét megoldásokat, ötleteket kaphatnak az irodák, munkahelyek gazdaságosabb és egyben környezettudatosabb működtetéséhez.
A harmadik alkalommal megrendezett konferencia idei előadói nem csupán a főbb trendeket mutatják be, hanem már működő megoldásokból is ízelítőt adnak. Az újdonságok mellett a programból nem hiányozhatnak az egyre fontosabb energiatakarékossági és újrahasznosítási kérdések sem, s szó esik majd a legnagyobb cégek alternatív energia programjáról is. A rendezvény idén is tudatosan ülteti egy asztalhoz a kormányzati oldalt, a gazdasági szereplőket és a szakértőket, együttgondolkodásra késztetve ezzel az egész informatikai szektort.
Az egész napos eseményen az előadások és kerekasztal-beszélgetések mellett szakmai bemutatók is színesítik a programot.
8:45 ― 9:10 regisztráció
9:10 ― 9:20 megnyitó
9:20 ― 9:50 Adatközpontok energiahatékony üzemeltetése ― APC: Szarka Attila, vezető rendszermérnök
9:50 ― 10:20 Vega IT ― Gigabyte: Bódai Kata, Marketing Communication Specialist:
10:20 ― 10:40 Adjon zöld utat irodai megtakarításainak! ― KÖVET Egyesület: Lontayné Gulyás Mónika, projektvezető
10:40 ― 11:10 Szoftverlicencek újrahasznosítása – Licence Professional: Arató E. Árpád, ügyvezető igazgató
11:10 ― 11:40 kávészünet networkinggel
11:40 ― 12:10 Folytassuk vagy sem? - IT szektor "zöld" szemmel ― Greenpeace: Kappel Judit
12:10 ― 12:40 Hulladékszegénység ― HuMuSz: Baranyák Zoltán
12:40 ― 13:10 Környezettudatos és intelligens irodai megoldások ― Kinnarps: Istiván Rita ügyvezető igazgató, Nagy Csaba építész tervező
13:10 ― 13:55 ebédszünet
13:55 ― 14:25 LG Hálózati monitorok a költséghatékonyság
és energiatakarékosság jegyében ― LG: Török Tamás
14:25 ― 14:55 K+F pályázati lehetőségek ― Gazdaságfejlesztési Operatív Program Irányító Hatóság: Dr. Szabados Zsuzsa, Szemző György
14:55 ― 15:25 Kerekasztal
Részvételi díj:
Előregisztráció esetén: 7.900 Ft + áfa (2010. 09.06-ig)
Regisztráltaknak: 9.900 Ft + áfa
Helyszíni regisztráció esetén: 14.900 Ft + áfa (előzetes regisztráció hiányában)
Jelentkezni a regisztracio@idg.hu címen lehet. Az eseményről további részleteket a konferencia aloldalán olvashatnak.