Nem csak a Facebook szereti időnként módosítgatni az adatvédelemmel kapcsolatos álláspontjait, péntek délután a Google is bejelentett egy meglehetősen komoly változtatást a felhasználási feltételeiben. A november 11-én hatályba lépő rendelkezés pontos szövege itt olvasható.
Röviden annyi a módosítás lényege, hogy a fenti időpont után a felhasználók által követett, értékelt, megosztott, kommentelt tartalmakat a vállalat felhasználhatja az ismerőseiknek megjelenített hirdetésekben. Példának okáért egy webshopban a felhasználó által dicsért táblagép számukra látható reklámja alá bekerülhet az illető neve, profilképe és véleménye. Mindennek célja a hirdetés hitelességének növelése.
A részvétel vélhetően sokak örömére opcionális, ide kattintva jó előre kikapcsolható a megosztott ajánlások rendszerében való szereplés. A 18 éven aluli felhasználók tevékenységeit a vállalat nem használja fel ilyen célra, de megjeleníthet számukra efféle tartalmakat.