Úgy tűnik nem mostanában lesz ipari összefogás a követős sütik ügyében, ugyanis a Do Not Tracket végleges formába öntő W3C (World Wide Web Consortium) elutasította a hirdetőipar képviselőinek legújabb javaslatait, amelynek apropóján azok valószínűleg kényelmesen meg fogják tagadni a szervezettel és böngészőgyártókkal való együttműködést.
A Do Not Track lényege, hogy egy webböngészőben lévő kapcsoló aktiválásával a felhasználók elutasíthatnák a követős sütik fogadását, ám a tiltás technikai helyett szabályalapú, így a működéséhez a hirdetőcégeknek tiszteletben kellene tartaniuk a netezők döntését.
A W3C szerint hirdetőipar képviselői legutóbbi javaslataikkal olyan szinten fel kívánták hígítani a szabványt, hogy az teljesen elveszítette volna az értelmét, így elutasították azokat. A reklámozók gyakorlatilag jogot akartak arra, hogy bekapcsolt DNT mellett is a megszokott módon követhessék a netezőket, miközben a nyilvánosság és hatóságok előtt büszkén hangoztathatnák, hogy komoly előrelépés történt a privát szféra védelme terén.