Az Nvidia hivatalosan kedden este San Franciscóban mutatta be GeForce 6800-as lapkáját, amely magában foglalja a Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3.0 funkciókészletet is. Az ATI pedig valamivel később, de még ebben a hónapban piacra dobja saját grafikus lapkáját. A DirectX 9.0 technológia egy API gyűjtemény, amely lehetővé teszi, hogy a játékok és egyéb multimédiás programok kihasználhassák a fejlett grafikus lapkák minden képességét. A Shader Model 3.0 pedig lehetővé teszi, hogy a grafikus tervező realisztikus emberi alakokat tervezzen.
Az új lapkák ugródeszkát jelentenek a moziszerű számítástechnika felé, vagyis amikor hétköznapi PC-ken is kifinomult képeket lehet létrehozni. A mai animátorok drága munkaállomásokon hozzák létre a filmek képeit. Az Nvidia GDDR3 memóriával és további lebegési ponti motorokkal látja el újgenerációs grafikus lapkáit, hogy ezt a teljesítményt garantálja, mint ahogy ezt szolgálja a lapkába épített video processzor és az MPEG kódoláshoz és dekódoláshoz használt dedikált video motor is.
A grafikus processzorok új nemzedékének akkora a teljesítménye, hogy szuperszámítógépek processzoraként lehet használni. Néhány egyetemen és laboratóriumban előszeretettel használnak régebbi grafikus lapkákat szuperszámítógép fürtökben. A vezető PC gyártók, mint a HP és a Gateway az új grafikus lapkákkal fogja kínálni új gépeit, mint ahogy természetesen a játékosoknak PC-ket összeállító cégek is, mint a Falcon Northwest vagy a Voodoo.
Új grafikus lapka a Nvidiától
Hirdetés
Hirdetés