Az elektronikus levelezésének amerikai kormány általi potenciális megfigyelhetősége valószínűleg senki számára sem szimpatikus, ám a németekre úgy tűnik ez különösen igaz. A Der Spiegel lassan két hónapos, de a nemzetközi sajtóhoz csak a napokban eljutott beszámolója alapján a webes levelezőket használó németek kétharmadát kiszolgáló három legnagyobb szolgáltató különösen jól járt a botránnyal, ugyanis a megfigyeléstől való félelemre apellálva egyetlen reklámkampánnyal brutális mennyiségű új ügyfelet szereztek.
A Deutsche Telekom, GMX és Web.de által közös erővel indított „E-Mail Made in Germany” kampány keretében garantálják a vásárlóknak, hogy az országon belüli hálózatokba küldött leveleik soha nem kerülhetnek az NSA kezébe. Ezen felül a webes felületük automatikusan értesítést jelenít meg, amennyiben a „megbízható” zónán kívülre kívánnak e-mailt küldeni, azaz fennáll az esélye az üzenetük idegen kormányszervek általi elfoghatóságának.
A hangulatkeltés határozottan működött, ugyanis a GMX és Web.de szolgáltatásokat birtokló 1&1 három hét leforgása alatt „hat számjegyű” változást tapasztalt a friss ügyfelek számában, amely az állam olyan 80 milliós lakosságát figyelembe véve is jelentősnek tűnik. Ezen felül a kampányból kimaradt Freenet is profitált, az erősen titkosított webes levelezőjéről ismert vállalat friss felhasználóinak száma állítólag 80 százalékkal emelkedett a kérdéses időszakban.
(Információ: Ars Technika, Der Spiegel | Fotó: Steven Tom / Flickr)