A Net Applications legfrissebb adatai szerint az Internet Explorer az elmúlt egy hónap alatt 1 százalékkal tudta növelni a felhasználói táborát, így a böngésző piaci részesedése 53,8 százalékra nőtt, ami a legmagasabb érték 2011. szeptembere óta.
A Chrome ezzel szemben 18,6 százalékon zárt, egyharmad százalékos csökkenéssel - a lejtmenet már három hónapja tart, a Google böngészője a tavaly decemberi számokhoz képest összesen 3 százalékkal esett vissza. Nagyjából ugyanennyi csökkenést könyvelhetett el a Mozilla - a Firefox 20,6 százalékon zárta a márciusi hónapot, míg a Safari 5,1, az Opera 1,6 százalékon.
A mostani statisztikákhoz azonban fontos hozzátenni, hogy a Net Applications változtatott a méréseinek a módján - eddig jóval több adatot gyűjtöttek az Amerikai Egyesült Államokból, mint Kínából, mostantól azonban a pontosabb eredmények érdekében a Kínából érkező számok nagyobb súlyt kaptak a több internetező felhasználó miatt. Az Internet Explorer jobb szereplését akár az is megmagyarázhatja, hogy Kínában leginkább ezt a böngészőt használják.