Valószínűleg senki számára sem titok, hogy a Microsoft vagy Google online keresőmotorjai megpróbálják a lehető legtöbb információt begyűjteni a felhasználókról, hogy azoknak releváns hirdetéseket jeleníthessenek meg. A redmondi vállalat állítása szerint ettől függetlenül a Google túlment a határon, amelyet a meglehetősen közismert „Scroogled” reklámkampányában meg is próbál mindenki számára nyilvánvalóvá tenni.
Az amerikai hírszerzést állítólag nagyvonalúan kiszolgáló vállalat ősszel véglegesedő új operációs rendszerét tesztelők – vagy csak a róla szóló beszámolókat követők – körében valószínűleg ismert, hogy a Vezérlősáv keresője a Bing jóvoltából immáron online találatokat is megjelenít, amelyek közt konkrétan Bing Ads reklámok is könnyedén megjelenhetnek.

Mindez annyit tesz, hogy a Windows 8.1 alapértelmezett beállítások mellett még akkor is átadja a begépelt karakterláncot a Microsoft szervereinek, amennyiben a felhasználó csak egy helyi háttértáron lévő állományra keres rá. Szerencsére a Gépházból kikapcsolható a kereső binges integrációja, ám jogos a kérdés, hogy nem viselkedik-e tolakodóan a vállalat.